Зазвичай ми найохочіше робимо те, що нам подобається (цікавить), і те, що нам гарно вдається робити. Причинами дитячої «нелюбові» до навчання може виступати не НЕБАЖАННЯ вчитися, а бажання, з яким в певний момент у дитини просто щось не склалося, чогось не вистачило: кількості чи якості потрібних навичок та вмінь, чи трапився негативний досвід, що змусив повірити у власну нездатність…
Роль мотивації дитини до навчання можна поєднати з роботою звичайного стаціонарного комп’ютера: для того щоб він працював, його потрібно приєднати до електромережі. Якщо цього не зробити, то буде абсолютно неважливо, наскільки сучасною є його модель і яке програмне забезпечення на ньому встановлено. Без струму він залишиться просто купою пластику і металу, і щоб ця купа запрацювала, потрібна сила, яка б її запустила.
І навпаки, якщо комп’ютер старої моделі випуску і не має необхідних нам програм, то, навіть увімкнувши його, ми не завжди зможемо виконати поставлену задачу (може не вистачити потужності чи функціоналу).
Як і в прикладі з комп’ютером, найчастіше причиною демотивації дитини виступає не відсутність заряду, а саме проблеми з потужністю (рівнем розвитку пам’яті, уваги, мислення та сприйняття) та програмним забезпеченням (невмінням навчатись, відсутністю навичок роботи з інформацією та ін.)
Тож, причини, що відштовхнуть дитину від навчання:
- Проблеми з «операційними можливостями» дитини (пам’ять, концентрація уваги, мислення, сприйняття)
- Відсутність необхідного «програмного забезпечення» (уміння навчатись, мнемотехніки, візуалізація та інші методи, що роблять процес навчання легшим та захопливішим)
- Психологічні проблеми (негативний досвід, страх невдачі чи покарання, втома, емоційний стан, нецікаві формати викладання, відсутність індивідуального підходу, конфлікт з учителем чи дітьми, проблеми чи конфлікти в родині)
- Психофізіологічні особливості дитини (дислексія, дисграфія, синдром порушення активності і уваги та інші розлади навчання, з якими працює спеціальна педагогіка, дофамінова залежність від ігр та соцмереж, розлади психологічного розвитку, відхилення в розвитку)
Проблеми четвертої групи — це справа фахівців, от проблеми перших двох груп можна вирішити, «прокачавши» когнітивні навички (пам’ять, концентрація уваги, мислення, сприйняття), наприклад, за допомогою занять на тренажерах платформи Ментаніум. В дитячому клубі Kokoro э навіть спеціальний курс «Ментаніум+логіка» для дітей 3-6 років та школярів з 7 років. Цей унікальний курс від відомих методистів країни покращить пам’ять, концентрацію уваги, та !розвине логічне мислення, яке є базою в опануванні усіма шкільними предметами.
Проблеми третьої групи теж можна вирішити, знаючи, як допомогти дитині уникати перевантажень, способи практичного стрес-менеджменту, способи подолання конфліктних ситуацій, і про це все ми обов’язково розкажемо. Нецікавий формат викладання та відсутність індивідуального підходу в шкільному навчанні ми змінити не можемо, а в нашому клубі я, як методист, постійно працюю над пошуком цікавинок, які можна додати в заняття в усіх напрямків, навчаю викладачів проводити заняття цікаво та враховувати особливості кожної дитини. У нас на заняттях не 30 дітей, як в шкільному класі, тож це реально зробити і це дійсно працює J