Причини, що можуть заважати Вашій дитині вчитися

Причини, що заважають дитині вчитися та виконувати домашнє завдання

Зазвичай ми найохочіше робимо те, що нам подобається (цікавить), і те, що нам гарно вдається робити. Причинами дитячої «нелюбові» до навчання може виступати не НЕБАЖАННЯ вчитися, а бажання, з яким в певний момент у дитини просто щось не склалося, чогось не вистачило: кількості чи якості потрібних навичок та вмінь, чи трапився негативний досвід, що змусив повірити у власну нездатність…

Роль мотивації дитини до навчання можна поєднати з роботою звичайного стаціонарного комп’ютера: для того щоб він працював, його потрібно приєднати до електромережі. Якщо цього не зробити, то буде абсолютно неважливо, наскільки сучасною є його модель і яке програмне забезпечення на ньому встановлено. Без струму він залишиться просто купою пластику і металу, і щоб ця купа запрацювала, потрібна сила, яка б її запустила.

І навпаки, якщо комп’ютер старої моделі випуску і не має необхідних нам програм, то, навіть увімкнувши його, ми не завжди зможемо виконати поставлену задачу (може не вистачити потужності чи функціоналу).

Як і в прикладі з комп’ютером, найчастіше причиною демотивації дитини виступає не відсутність заряду, а саме проблеми з потужністю (рівнем розвитку пам’яті, уваги, мислення та сприйняття) та програмним забезпеченням (невмінням навчатись, відсутністю навичок роботи з інформацією та ін.)

Тож, причини, що відштовхнуть дитину від навчання:

  1. Проблеми з «операційними можливостями» дитини (пам’ять, концентрація уваги, мислення, сприйняття)
  2. Відсутність необхідного «програмного забезпечення» (уміння навчатись, мнемотехніки, візуалізація та інші методи, що роблять процес навчання легшим та захопливішим)
  3. Психологічні проблеми (негативний досвід, страх невдачі чи покарання, втома, емоційний стан, нецікаві формати викладання, відсутність індивідуального підходу, конфлікт з учителем чи дітьми, проблеми чи конфлікти в родині)
  4. Психофізіологічні особливості дитини (дислексія, дисграфія, синдром порушення активності і уваги та інші розлади навчання, з якими працює спеціальна педагогіка, дофамінова залежність від ігр та соцмереж, розлади психологічного розвитку, відхилення в розвитку)

Проблеми четвертої групи — це справа фахівців, от проблеми перших двох груп можна вирішити, «прокачавши» когнітивні навички (пам’ять, концентрація уваги, мислення, сприйняття), наприклад, за допомогою занять на тренажерах платформи Ментаніум. В дитячому клубі Kokoro э навіть спеціальний курс «Ментаніум+логіка» для дітей 3-6 років та школярів з 7 років. Цей унікальний курс від відомих методистів країни покращить пам’ять, концентрацію уваги, та !розвине логічне мислення, яке є базою в опануванні усіма шкільними предметами.

Проблеми третьої групи теж можна вирішити, знаючи, як допомогти дитині уникати перевантажень, способи практичного стрес-менеджменту, способи подолання конфліктних ситуацій, і про це все ми обов’язково розкажемо. Нецікавий формат викладання та відсутність індивідуального підходу в шкільному навчанні ми змінити не можемо, а в нашому клубі я, як методист, постійно працюю над пошуком цікавинок, які можна додати в заняття в усіх напрямків, навчаю викладачів проводити заняття цікаво та враховувати особливості кожної дитини. У нас на заняттях не 30 дітей, як в шкільному класі, тож це реально зробити і це дійсно працює J