Особливості та проблеми дітей 6-7 років

Особливості та проблеми дітей 6-7 років

До 7-8 років дитина не відрізняє реального від уявного, як ми, дорослі. Вона розповідає вигадані історії та вірить, що вони справжні.

Уява

У 5-10 років під  час дозрівання сенсорних ділянок відбуваються дивовижні явища у її головному мозку. Двоє з трьох дітей цього віку протягом більш-менше тривалого періоду мають уявного друга (іноді декількох). Друг має ім’я, дитина бачить його та може описати зовнішність…

Це не означає, що їй важко буде завести справжніх друзів. Уявні друзі — це своєрідна проекція певних частин особистості дитини, що живуть окремо від неї. Вони поступово стануть складовими її особистості.

Психологи радять батькам приймати уявного друга так само, як плюшевого ведмедика або ляльку. Знаючи, що друг є «частиною» дитини, з його допомогою можна спілкуватись з дитиною, зокрема обговорювати складні теми.

Брехня

До семи років, а часто і в 7 років, дитина намагається догодити батькам. Якщо батьки запитують: «Це скоїв ти?», дитина розуміє, що батьки сердяться, і тому відповідає: «Ні, не я.» Дитина відповідає очікуванням, казати «правду» для неї мало що означає. Дитина не розуміє, як це, бо не усвідомлює поняття відповідальності.

І навпаки, коли дитина визнає свою провину, то не обов’язково говорить правду! Просто дитина зрозуміла, що так буде краще для вас: вона візьме провину на себе, щоб ви заспокоїлись.

Дитина також може видавати бажане за реальне — описує подію так, нібито вона вже здійснилась, бо бачить її подумки. До 7 років межі реального та уявного розмиті, і дитина ще не володіє граматичними часами, то описує побачене, не повідомляючи, що це — фантазія.

Семирічній дитині подобається робити гарні вчинки, щоб бути найкращою. Вона охоче звинувачує інших у власних провинах, настільки для неї важливо захистити образ самої себе. Дитина також може брехати або не говорити правди, боячись покарання.

Психологи радять батькам показувати своєю поведінкою, як правильно потрібно поводитись, адже хочемо ми цього чи ні, але ми навчаємо своєю щоденною поведінкою.

Проблеми з їжею

Майже всі діти переживають період, коли їм особливо важко за столом. Це — етап природного розвитку мозку, і особливо інтенсивний цей період у віці 4-7 років. В цей період 77% дітей відмовляються скуштувати нову їжу.

Вживати тільки відомі продукти для дитини — це питання безпеки. У цей критичний період вона може відмовитись навіть від улюбленої їжі, якщо її подають інакше.

Психологи радять батькам більше розказувати дитині про страви, які ви їй пропонуєте, залучати до збирання фруктів, ягід та овочів, приготування їжі. Якщо дитина один раз відмовилась від якоїсь страви, можна запропонувати їй цю страву в другий час через деякий час — їжа, приготована більше одного разу, здається звичною і може сподобатись.