Як розв'язати проблему з дитиною за 8 кроків

Як розв’язати проблему з дитиною за 8 кроків

Може бути багато причин поганої поведінки дитини: відсутність захищеного, безпечного середовища та впевненості у собі, незадоволення життєво важливих фізіологічних потреб, конфлікти з оточуючими за іграшки, речі та ін. Конфлікти з дитиною відбирають багато сил, але вирішити їх реально, головне — не забувати про 8 важливих кроків 😉

Вісім кроків вирішення проблем:

  1. Згадати про пріоритети у відносинах — почати з себе

По-перше, батькам потрібно заспокоїтись самим: подихати, прийняти душ чи ванну, відпочити, піти прогулятись і відволіктись. Аж поки зможете тверезо поміркувати про ситуацію та зосередитись на проблемі, що виникла у дитини.

Спокійно підійти до дитини, обійняти її. Чим складніша ситуація, тим важливіше наповнити резервуар дитини любов’ю, особливо, коли дитина нас обурює.

  1. Оцінити потреби та можливості кожного віку

Дитина завжди виростає швидше, ніж ми очікуємо, і вона завжди молодша, ніж ми гадаємо! Батьки не завжди правильно оцінюють потреби і можливості дитини, саме опираючись, діти повідомляють про свої межі та потреби.

Думаємо, чи не перевищують наші вимоги здібності дитини, чи відповідають наші очікування можливостям дитини, чи врахували ми її вікові потреби?

  1. Поміркувати, чия це проблема

Якщо це проблема батьків, то потрібно висловити свої потреби. Якщо проблема у дитини, то потрібно вислухати дитину.

Приклади проблем у дитини: вона кричить, ображає, плаче, тупає ногами, гайдається на стільці… Поведінка дитини відображає їхні труднощі, тому найчастіше проблеми наявні саме у дитини.

Приклади проблеми у батьків: я маю бути на роботі о 9-й ранку, і якщо дитина хоче, щоб я спочатку відвела її до школи, то вона має бути готова вчасно.

Починати завжди вигідно з думки, що проблема у належить дитині — це стимулює нас послухати її, звернути увагу на її потреби… Це живить емоційний зв’язок і дає змогу уникнути суперечок.

  1. Подумати, симптомом якої проблеми це є

Чого потребує дитина? У неї дефіцит чи надлишок (фізіологічні, біологічні, емоційні, психологічні проблеми)? Які дімки непокоять її? У проблемній поведінці криється причина, і з’ясувавши цю причину, ми зможемо позбавитись проблеми.

Адже, якщо у дитини висока температура, то ми збиваємо температуру, але також знаємо, що це симптом інфекції чи вірусу, тому будемо шукати причину і застосовувати правильні ліки.

  1. Подумати про мету

Потрібно подумати про те, чого ми, як батьки прагнемо: заспокоїтись, захистити молодшу дитину, позбутися почуття безпорадності, забезпечити фізичну безпеку, заспокоїти, навчити чогось…

  1. Обговорити різні варіанти стратегії

Після того, як мету поставлено, потрібно оцінити стан речей, визначаючи потреби. Потрібно обміркувати кроки, які необхідно зробити, і засоби, які варто застосувати.

Важливо не зациклюватись на одній стратегії поведінки, а отже, на одному варіанті розв’язання проблеми. Розв’язання кожної проблеми має свої наслідки, і тому корисно знати, чого ми хочемо досягти. До однієї мети часто веде кілька доріг, тому варто розглянути різні варіанти і скласти план.

  1. Реалізувати обрану стратегію

Після вибору способу розв’язання проблеми, слід довести справу до кінця. Результати не завжди є миттєвими, особливо, коли ми змінюємо метод виховання. Багато нових позитивних підходів до виховання дітей даватимуть негайний результат, інші потребують певного часу, протягом якого дитина має звикнути.

Потрібно дати собі час, і тільки потім оцінити результати (краще це зробити обом батькам разом).

  1. Оцінити результати

Після застосування методу потрібно оцінити результат. Що змінилось? Чи змінилась поведінка дитини? Чи змінився симптом, інший прояв?

З книги Ізабель Фільози