Що повинен знати майбутній першокласник?

Що повинен знати майбутній першокласник?

Згідно з чинним законодавством, першокласником можна стати і в 6 з половиною років, і у 8. Але, для того щоб відкласти похід до школи до 8 років, необхідно мати серйозні підстави, наприклад, такі: проблеми зі здоров’ям, що вимагають лікування в стаціонарі або вдома, затримки мовного або розумового розвитку.

Якщо ж фізичний і психічний стан дитини в нормі, то залишається перевірити готовність до школи і відправлятися за новенькою формою і канцтоварами. До речі, уміння читати і писати для першокласників не є обов’язковими, хоча за педагогами залишається право перевірити базові знання потенційного школяра.

Що повинен знати майбутній першокласник?

Частіше всього необхідні знання та вміння ділять на блоки:

  • Логіка та мислення
  • Математика
  • Мовлення та готовність до оволодіння грамотою
  • Підготовка руки до письма
  • Оточуючий світ та загальний розвиток

Логіку не даремно поставили першим блоком, бо без розвинутого логічного мислення буде важно не тільки в математиці, а ї в інших предметах.

В межах блоку «Логіка та мислення» майбутньому першокласнику необхідно уміти:

  • порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
  • визначати четвертого зайвого;
  • порівнювати дві групи предметів;
  • знаходити спільні ознаки у предметів об’єднувати їх в загальну групу;
  • знаходити закономірності;
  • знаходити відмінності на двох малюнках;
  • розв’язувати нестандартні задачі на логіку і просторові представлення;

В межах блоку «Математика» майбутній першокласник повинен знати:

  • знати цифри від 0 до 9;
  • уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
  • уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
  • знати знаки +, -,=, >, <;
  • уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2)
  • уміти складати і розв’язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
  • знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
  • уміти оперувати поняттями : ”зліва”, ”справа”, “внизу”. “зверху”, “пізніше”, “вперед”, “за”, “між”…;

В межах блоку «Мовлення та готовність до оволодіння грамотою» майбутньому першокласнику необхідно уміти:

  • чітко вимовляти всі звуки мови
  • визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
  • вимовляти слова складами;
  • складати речення із 3 – 5 слів;
  • називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
  • використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
  • складати оповідання за картиною (наприклад ” У парку”; “На дитячому майданчику”; “За грибами”, “Відпочинок на морі”…);
  • складати декілька речень про предмет
  • напам’ять читати улюблені вірші;
  • послідовно переказувати зміст казки.

В межах блоку «Підготовка руки до письма» майбутньому першокласнику необхідно:

  • правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
  • уміти креслити пряму лінію.
  • писати друковану літеру за зразком.
  • вирізати з паперу.
  • охайно клеїти.
  • малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
  • виготовляти аплікації.

В межах блоку «Оточуючий світ та загальний розвиток» майбутній першокласник повинен знати:

  • уміти розрізняти за зовнішнім виглядом  рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник,  череда, ромашка…) і називати їх  ознаки;
  • уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
  • уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
  • мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю);
  • знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
  • знати назви 12 місяців року;
  • знати назви всіх днів тижня ;
  • в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
    повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
    знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Якщо Ваша дитина не підходить під цей опис на всі 100%, то це не означає, що вона не готова йти до першого класу. Зараз потрібно розвити ключові здібності, а також зацікавити її постійно вивчати щось нове.